Centro de preferencia de la privacidad x
Cuando visita cualquier sitio web, el mismo podría obtener o guardar información en su navegador, generalmente mediante el uso de cookies. Esta información puede ser acerca de usted, sus preferencias o su dispositivo, y se usa principalmente para que el sitio funcione según lo esperado. Por lo general, la información no lo identifica directamente, pero puede proporcionarle una experiencia web más personalizada. Ya que respetamos su derecho a la privacidad, usted puede escoger no permitirnos usar ciertas cookies. Haga clic en los encabezados de cada categoría para saber más y cambiar nuestras configuraciones predeterminadas. Sin embargo, el bloqueo de algunos tipos de cookies puede afectar su experiencia en el sitio y los servicios que podemos ofrecer.
Más información Habilitar todas
Gestionar las preferencias de consentimiento
- Cookies técnicas Activas siempre
Son aquellas que permiten al usuario la navegación a través de una página web, plataforma o aplicación y la utilización de las diferentes opciones o servicios que en ella existan como, por ejemplo, controlar el tráfico y la comunicación de datos, identificar la sesión, acceder a partes de acceso restringido, recordar los elementos que integran un pedido, realizar el proceso de compra de un pedido, realizar la solicitud de inscripción o participación en un evento, utilizar elementos de seguridad durante la navegación, almacenar contenidos para la difusión de videos o sonido o compartir contenidos a través de redes sociales.
- Cookies de Google Maps
Cookies de Preferencias de Google: Estas cookies permiten que los sitios web de Google recuerden información que cambia el aspecto o el comportamiento del sitio web como, por ejemplo, el idioma que prefieres o la región en la que te encuentras.
Rechazar todas Confirmar mis preferencias
Cofenat

Medios

Cofenat en los medios
Medio: Bioeco Actual
Fecha: 01/08/2021
Autor: Roberto San Antonio-Abad, President i responsable de Formació de COFENAT
Cita: COFENAT
Tipo: Prensa
Experto: Roberto San Antonio-Abad, President i responsable de Formació de COFENAT
La importància de respirar aire pur
La importància de respirar aire pur
Com deia Hipòcrates: “L’aire pur és el primer aliment i el primer medicament”. 

Al camp, a la muntanya o a la riba del mar, en qualsevol d’aquests espais naturals podem gaudir d’un aire pur i sa. En alguna ocasió hem sentit a parlar de les persones que reivindiquen la seva llibertat duent a terme vagues de fam i ingerint durant setmanes únicament aigua, però, ningú és capaç de sobreviure més de 25 minuts sense respirar. Actualment el rècord del món sense respirar està situat a 24 minuts i 33 segons.

En els últims temps, a causa de les mesures restrictives per culpa de la COVID-19, amb l’obligatorietat d’haver de portar mascaretes, la gent més que mai ha trobat a faltar el fet de respirar lliurement pel carrer. Qui hagi tingut l’oportunitat de viure a prop del mar o anar al camp o la muntanya, ha tingut la sort d’augmentar la seva energia vital.

Principalment l’aire entra en el nostre cos per dos conductes: els pulmons i la pell. La pell és el nostre tercer pulmó, de fet, diversos estudis han suggerit que si exposéssim la pell a contaminants de caràcter volàtil, aquesta els absorbiria.

Els banys d’aire conformen un mètode naturopàtic tan antic com efectiu, que s’anomena Eoloteràpia. Per realitzar aquesta tècnica i aprofitar els seus beneficis hem de exposar-nos a l’aire durant un temps determinat començant de forma progressiva i, les primeres vegades, hem de realitzar un suau exercici abans de realitzar la Eoloteràpia i anar incrementant el temps d’exposició progressivament des de dos minuts fins als deu minuts i, posteriorment, abrigar-se i romandre en repòs durant una mitja hora, aproximadament. El moment del dia més adequat per dur a terme aquesta teràpia és al matí, degut a que el cos està descansat i té calor acumulada de la nit. La respiració pulmonar s’ha de fer pel nas amb la boca tancada, ja que el nas filtra les possibles impureses.

Beneficis:
• Relaxació de cos i ment. Millora de la son i el descans. Disminueix els nivells d’estrès i ansietat.
• Millora la circulació sanguínia. Ajuda a les persones amb hipertensió arterial o problemes circulatoris.
• Augmenta l’energia vital.

Tipus de respiració:
Clavicular: s’eleven les clavícules i només la part superior dels pulmons rep l’aire fresc, és la pitjor manera de respirar.
Costal: separa les costelles i dilata la caixa toràcica com si fos una manxa. S’omple amb menys aire que l’abdominal i és l’anomenada respiració atlètica.
Abdominal: és una forma bastant correcta de respirar, el diafragma descendeix i l’abdomen s’infla, la base pulmonar s’omple d’aire i hi ha un descens del diafragma, provocant un suau massatge abdominal que facilita la digestió. Completa: és la respiració ideal que engloba les anteriors, integrant-se en un únic moviment ampli i rítmic.

Tan important és inspirar profundament com expulsar l’aire al màxim possible. Abans de començar a fer l’exercici, recorda fer diverses inspiracions i espiracions profundes. Mitjançant la pràctica de la respiració aconseguim un efecte revitalitzador que es veurà reflectit en el nostre cos de manera interna i en la nostra actitud de manera externa.

No ho dubtis, respira! 

 
La importància de respirar aire pur